Što ako prestanete jesti meso?

Prema studiji Sveučilišta u Michiganu, proizvodnje govedine predstavlja 36 posto ukupne emisije štetnih plinova, a zamjeni li se crveno meso biljnim proizvodima, emisija bi se mogla smanjiti za 35 posto

Manje crvenog mesa, osim na okoliš, ima utjecaj i na ljudski organizam. Evo što se događa s vašim tijelom ako odlučite prestati jesti crveno meso.

Manje hranjivih tvari – crveno meso ipak nije baš toliko loše. Činjenica je da sadrži značajnu količinu hranjivih tvari – kalcij, magnezij, selen, vitamin B12, cink, niacin i fosfor. One pomažu u proizvodnji energije, razvoju i rastu, jačanju imuniteta te podižu raspoloženje. Osim toga, ako se životinje hrane travom i sijenom, govedina ima više omega-3 masnih kiselina. Pa iako količine nisu toliko značajne kao u ribi, goveđi odrezak može biti dobar izvor omega-3 masnih kiselina.

Manji rizik od kroničnih bolesti – izbacite li crveno meso iz prehrane, smanjujete rizik od kardiovaskularnih bolesti, što je pokazala i studija. Osim toga, mogućnost od srčanih bolesti možete smanjiti počnete li jesti hranu bogatu biljnim proteinima – tofu, grah, grašak i orašaste plodove, piše EatThisNotThat.

Nedostatak željeza – željezo je važan nutrijent koji pomaže u stvaranju crvenih krvnih stanica. Nedostatak željeza može dovesti do povećanog rizika od infekcija, pa čak i do srčanih problema. Osim toga, imate li nisku razinu željeza, mogli biste osjećati umor i iscrpljenost. Odlučite li iz prehrane izbaciti crveno meso, pobrinite se da nadomjestite željezo drugim namirnicama.

Rjeđe upale – crveno meso sadrži značaju količinu zasićenih masti. Ovisno o načinu na koji se proizvodi, vaše tijelo zbog masti u mesu može reagirati upalom. Ako ga konzumirate više nego što vaš organizam može probaviti, moguće je da će se vaše tijelo boriti s nekom upalom. Maknete li crveno meso iz prehrane, smanjit ćete unos zasićenih masti i mogućnost od upala.

Smanjenje kolesterola – ako imate visok kolesterol, sigurno ste čuli od doktora da smanjite unos mesa. Zasićene masti u crvenom mesu u tijelu stvaraju “loš” kolesterol, što rezultira povećanim rizikom od kardiovaskularnih bolesti. Crveno meso i mliječni proizvodi – kao i pržena i druga visoko prerađena hrana obično imaju visoke količine zasićenih masti, što dovodi do visokog kolesterola.

E pa, vi odlučite…

 

IZVOR: metro-portal.hr