Spavate pet ili manje sati noću? Pripazite, riskirate zdravstvene probleme

U prošloj, izrazito stresnoj godini mnogi su se borili s nesanicom. I ne samo nesanicom. Ljudi su imali problema uspavati se ili održavati redovan ritam spavanja.

Međutim, osim što se zbog toga čovjek osjeća pospano i umorno, znanstvenici upozoravaju da konstantan nedostatak sna svake noći može dovesti do većeg rizika od demencije i općenito pogoršanja zdravlja.

Spavate li manje od pet sati, riskirate narušavanje zdravlja

U novom istraživanju, objavljenom u časopisu Aging, znanstvenici iz bolnice u Bostonu analizirali su navike spavanja kroz pet godina kod 2.810 odraslih osoba starijih od 65 godina.

U usporedbi s ljudima koji su spavali sedam do osam sati noću, osobe koje su spavale manje od pet sati bile su u većem riziku od razvoja demencije. Osim toga, među onima kojima je trebalo više od pola sata da zaspu, rizik od razvoja demencije je 45%.

Ni predugo spavanje nije zdravo

Neka prijašnja istraživanja pokazala su da osobe s redovnim navikama spavanja imaju puno manji rizik od razvoja demencije i smrti. Studija je pokazala da osobe koje su spavale između 5 i 6 i pol sati noću, imaju veće rizike od razvoja bolesti što je također opasno.

Radno vrijeme također utječe na san

Ne trebaju samo starije osobe normalan san. Studija je pokazala da deset godina noćnih smjena može postarati mozak za šest i pol godina. Zaključili su da smjenski rad nepovratno utječe na kognitivne sposobnosti.

Kako piše Best Life, procjenjuje se da jedan od četiri odraslih Amerikanaca ima problema s nesanicom.