Kako znati da ste se predozirali šećerom?

Većinu šećera unosimo kroz razne zaslađene napitke, od kave i čaja, preko sokova, do energetskih pića

Šećer je gotovo nemoguće izbjeći, štoviše, to je jednstavno tako – toliko ga ima i uvijek je sakriven u hrani da ćete ga zapravo stalno imati u svom tijelu.

Naravno, postoje dokazi i ne možemo ništa, barem dok se neće natjerati trgovce da na deklaracijama pišu pametne stvari, a ne laži…

E sad, koliko je to opasno? Poprilično, tvrdi Svjetska zdravstvena organizacija koja kaže da je dnevna preporučena doza maksimalno 50 grama šećera dnevno, ali ćete sigurno to bez problema prebaciti svaki dan.

Većinu šećera unosimo kroz razne zaslađene napitke, od kave i čaja, preko sokova, do energetskih pića. Međutim, posljedice učestalog unosa šećera vide se tek godinama kasnije, a uključuju pretilost, dijabetes tipa 2, masnu jetru, srčane bolesti i upalu zglobova.

Liječnica Sue Heikkinen sa Sveučilišta California ističe da postoje dva signala koji ukazuju na već opasan unos šećera:

  • stalan osjećaj tjeskobe
  • stalan umor

Kako uklopiti šećer u zdravu prehranu?

S obzirom na to da je šećer ipak važan izvor energije, ne treba ga u potpunosti izbaciti iz prehrane, osim u slučaju preporuke liječnika.

“Premda postoje zdravstveni rizici s pretjeranim unosom šećera, to nikako nije otrov”, ističe Heikkinen.

Ako ograničite unos šećera odabirom zdravijih verzija poput zobenih pahuljica, zdravih salatnih preljeva i energetskih pločica, onda si ne morate uskratiti povremeno malo čokolade.

Umjerenost je ključ, ističu stručnjaci.

Savjetuju da se hrana koja sadrži dodane šećere, kombinira s hranom bogatom proteinima, masnoćama i vlaknima. Naravno, uvijek možete potražiti savjet vašeg obiteljskog liječnika ili nutricionista, piše Eatthis.

 

IZVOR: metro-portal.hr