Bespilotni auti dostavljat će hranu na kućni prag

Startup Nuro dobio je dozvolu kalifornijskih vlasti da pokrene dostavnu službu koja koristi vozila bez vozača. Pretekli su i Teslu i Google i Apple

Budućnost je stigla, po kalifornijskim će se cestama kotrljati prva bespilotna cestovna vozila kojima je to i službeno dozvoljeno. No ne radi se o Tesli ili o Googleu, svakako ne ni o Appleu, već o jednom startupu. Tvrtka Nuro pokrenula je dostavnu službu koja koristi automobile bez vozača, a regulator sunčane američke države dozvolio je i komercijalizaciju te usluge. Startup je iz Mountain Viewa u Kaliforniji gdje se, primjerice, nalazi i središte Googlea.

Bivši Googleovi inženjeri

Nuro je svoju flotu bespilotnih vozila počeo testirati 2017. godine, a za pandemije ih je ustupio za prijevoz robe i materijala potrebnih zdravstvenom osoblju bolnice u Sacramentu. S dozvolom kalifornijskog regulatora Nuro sada može tu svoju uslugu i komercijalizirati, odnosno na njoj zarađivati. Nismo bez razloga spomenuli Google jer ovaj su startup osnovala upravo dvojica inženjera iz tog globalnog giganta. Njihov R2 nema pedale, nema volan, nema retrovizore ni prostor za putnike. Služi samo za prijevoz tereta. No prije nego li se Nuro R2 pojavi na cestama njegovu će uslugu obavljati prilagođeni Toyote Priusi. To je moguće jer su opremljeni istom tehnologijom kao i R2. Postoje i neka ograničenja. Nuro R2 ne smije ići brže od 55 km/h, a smije prometovati samo po “čistom” vremenu. R2 je autonomno vozilo razreda 4 što znači da u velikoj većini situacija ne treba ljudsko upravljanje. Oprema o kojoj je riječ podrazumijeva termoviziju, radar, kamere koje obuhvaćaju puni spektar, 360 stupnjeva, a ljudski operater i dalje može preuzeti kontrolu nad vozilom daljinskim upravljanjem.

Dug je tek 1,2 metra pa neće predstavljati neku ozbiljnu prepreku u prometu. Nuro je, inače, prošle godine već upogonio flotu robotiziranih vozila u komercijalne svrhe. Radilo se o dostavi pizze za Domino’s te namirnica za supermarkete lanaca Kroge i Walmart, a bilo je i drugih sličnih primjena. Ljetos je njihov bespilotni Prius dostavljao lijekove zaustavljajući se na kućnim brojevima naručitelja. Da pošiljka ne bi došla u krive ruke, otvaranje teretnog prostora osigurano je PIN-om koji dobiva naručitelj. Samo njegovim unošenjem otvorit će se poklopci te će se dostava moći i preuzeti. Prošlog mjeseca je Nuro uspio osigurati investiciju od 500 milijuna dolara zbog povećanog interesa iz sektora e-commercea i beskontaktnih usluga za kojima je interes porastao za vrijeme ove pandemije. Tako je ova kompanija dobila i dozvolu da proizvodnju svojih vozila podigne na industrijsku razinu.

Ugovor s gigantom DHL-om

Ovog tjedna objavili su i preuzimanje slične kompanije, startupa koji se bavi bespilotnim kamionima, Ike. Bio je to logičan korak jer se Ikeova vozila kreću pomoću upravo Nurova softvera koji su licencirali, a već imaju potpisane ugovore s globalnim dostavnim gigantima poput DHL-a. To znači da će Amerikanci u skoroj budućnosti DHL-ove dostave dobivati vozilom koje neće imati vozača, pa ni volan. Očito je tamo svijest prema prihvaćanju takvih inovativnih tehnologija toliko uznapredovala da nitko ne sumnja da će te pošiljke sasvim sigurno i stići do svojih preuzimatelja. Nuro R2, koji je nastavljač svojega prethodnika R1, u cijelosti je pogonjen na struju, prostor za teret moguće je oblikovati po potrebi. Do sada je pokrenut niz testiranja bespilotnih vozila. Najozbiljnija je taksi-služba bez vozača u Phoenixu u državi Arizoni gdje Googleova taksi služba Waymo nudi takvu uslugu ograničenom broju korisnika na ograničenom području. Sličnu uslugu testira i Alibaba u Šangaju.

IZVOR: vecernji.hr