Super vijestiŽivot

Znanstvenici misle da su otkrili prvi mjesec izvan Sunčeva sustava, drukčiji je od svih koje su dosad pronašli

Astronomi su možda otkrili prvi mjesec izvan Sunčeva sustava, velik i plinovit svijet veličine Neptuna, koji se razlikuje od bilo kojeg poznatog mjeseca i kruži oko plinovitog planeta mase deset puta veće od Jupitera. Taj “egzomjesec” nije nimalo nalik ničemu do sada poznatom u našem kozmičkom susjedstvu, kažu znanstvenici iznenađeni otkrićem ne zato što ono pokazuje da mjeseci postoje i drugdje, već zato što su uočili koliko je taj mjesec različit od otprilike 180 poznatih u Sunčevu sustavu.

Svemirski teleskop Kepler američke svemirske agencije (NASA) uočio je taj egzomjesec, a zatim ga je promatrao teleskop Hubble. Rezultate otkrića u časopisu Science Advances objavili su astronomi, profesor David Kipping i diplomant Alex Teachey sa sveučilišta Columbia.

Prikaži više