Life StyleSuper vijesti

Ovo su namirnice za koje mislite da su zdrave, ali uništavaju zdravlje

Ovo su namirnice za koje mislite da su zdrave, ali uništavaju zdravlje

Najveći krivac za ovo je visoka količina lektina, kažu istraživanja. Lektin je prirodni protein kojeg najviše ima u namirnicama poput žitarica i grahorica, a u posljednje se vrijeme isključivo veže uz simptome iritabilnog crijeva, pretilosti i napuhnutosti crijeva.

Primjerice, zahvaljujući velikom broju sjemenki, rajčice sadrže velik broj lektina koji mogu uzrokovati probavne smetnje. Emma Taylor, za Daily Mail, otkrila je koje bi se još namirnice trebale izbjegavati. Treba imati na umu da lektin u namirnici omogućuje međusobno lakše stanično povezivanje i posjeduje antimikrobna svojstva, međutim u mnogo većim količinama djeluju poput “ljepila” i mogu ometati proces njihova razgrađivanja i time uzrokovati napuhnutost, oštetiti sluznicu crijeva, a biljni će proteini prijeći u krvotok neprobavljeni.

Kukuruz Važno je naglasiti kako kukuruzni škrob, pahuljice koje obično jedemo za doručak i različiti sirupi sadrže kukuruz, što u tijelu uzorkuje upale oko zglobova i loše utječe na probavni sustav. Zdravija alternativa je kvinoja. Crveni grah Oni imaju ekstremno visoke razine lektina. Iako su dobar izvor željeza i proteina, primjerice grašak je zdravija alternativa jer imaju manje lektina.

Rajčice Iako su bogate vlaknima i vitaminom C, zapravo mogu imati dosta loš utjecaj na organizam. Zamijenite ih zelenim lisnatim povrćem, koje je dobra alternativa jer su bogati mineralima. Krumpiri Pretjerana konzumacija krumpira ima gotovo isti utjecaj kao i rajčica. Iako su zdrav izvor vitamina i minerala, krumpiri su zapravo najveći problem. Trebali bi kontrolirati unos krumpira. Kikiriki i oraščići Oni sadrže visoku količinu proteina i antioksidansa, ali i veliku koncentraciju lektina koji prolaze kroz probavni sustav i idu direktno u krvotok. Kad se lektini nakupljaju u krvi mogu prerasti u kancerogene stanice. Zamijenite ih sjemenkama lana koji će vam dati dovoljnu dozu zdravih masnih kiselina. S obzirom na to da tijelo samo ne može proizvesti zdrave masne kiseline, dobro je uzimati ih iz namirnica.

Izvor: https://www.vecernji.hr
Prikaži više

Povezani članci

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

error: Sadržaj je zaštićen autorskim pravima!
Close