Life StyleSuper vijesti

Večernja rutina za bolji san

Oko 30% ljudi noću loše spava, a razlozi se pripisuju stresu, zabrinutosti, buci ili nekom emocionalnom problemu.

Foto: Pixabay

Kad se budimo bezvoljni, pitajući se jesmo li uopće spavali, jasno nam je da dan neće najbolje započeti. Oko 30% ljudi noću loše spava, a razlozi se pripisuju stresu, zabrinutosti, buci ili nekom emocionalnom problemu.

Dobra vijest je da postoji načini na koje možemo poboljšati kvalitetu sna, a puno toga pritom ovisi upravo o tome što radimo nekoliko sati prije nego što krenemo na počinak. Otkrivamo vam 5 načina koji će vam pomoći popraviti vašu večernju rutinu.

1. Ostavite posao na poslu
Bez obzira čime se bavili, u jednome trenutku tijekom dana jednostavno morate odlučiti da je dosta razmišljanja o poslu. Ako ne ranije, onda svakako nekoliko sati prije nego što legnete u krevet. Stres uzrokovan poslom povećava razine hormona kortizola i adrenalina, zbog čega ne samo da ne možete zaspati, nego je njihovo povećano lučenje općenito loše za zdravlje.

2. Pojedite zdrav i cjelovit obrok
Zdravi obrok ne mora bit kompliciran, a nikako ga ne smijete preskočiti i pokušati zaspati dok vam se želudac grči od gladi. Pojedite obrok koji sadržava proteine, vlakna i zdrave masti, a ne zaboravite jesti polako i uživati u hrani. Brzo trpanje hrane u sebe onemogućit će da na vrijeme osjetite sitost pa biste se mogli prenajesti, što znači da će vas ostatak noći mučiti probava. I opet nećete spavati.

3. Pripazite na vrijeme provedeno pred ekranima.
Ne govorimo samo o televiziji. Govorimo i o računalima i mobitelima koji emitiraju plavo svjetlo koje remeti san. Pokušajte izbjegavati mobitele nakon 20 sati ili barem prestati koristiti sve uređaje najmanje pola sata prije spavanja.

4. Opustite se
Pronađite vlastiti način za opuštanje kojim ćete pripremiti tijelo za spavanje. Popijte šalicu čaja, zapalite svijeću, čitajte…vi odlučite što vam najbolje odgovara.
Opuštanje će tijelu dati signal da je vrijeme za san, a vi ćete provesti nekoliko minuta radeći nešto dobro i korisno za sebe i pritom uživati.

5. Pripremite tijelo za spavanje
Pokušajte izvesti joga pozu zvanu „noge uza zid” („viparita karani”). Lezite na leđa i noge položite uza zid. Ova poza dobro djeluje na cirkulaciju, i umiruje parasimpatički živčani sustav. Tijelo se umiruje, zbog čega je kasnije lakše pasti u san.

Piše: Andrea Holi
Oznake
Prikaži više

Povezani članci

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.

error: Sadržaj je zaštićen autorskim pravima!
Close

Otkriven je adblock

Molimo vas da nas podržite tako što ćete onemogućiti blokadu oglasa